Abstract | Danas je život nezamisliv bez medija masovne komunikacije. S obzirom da sve više digitalnih uređaja koriste i djeca, može se reći kako ti uređaji imaju veliku ulogu u odgoju i samom razvoju djece. Roditelji bi trebali kontrolirati što njihovo dijete radi na određenom digitalnom uređaju, no da bi bili uspješni u tome, trebaju biti medijski pismeni i kompetentni, kako bi, kao takvi, mogli izabrati primjereni sadržaj kojemu će dijete biti izloženo. U svrhu izrade ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje u dječjem vrtiću "Sjenčica". U istraživanju je sudjelovalo 31 dijete (od toga 17 djevojčica) i 31 roditelj. Prosječna dob djece bila je M=6,1 (SD=0,3), dok je prosječna dob roditelja bila M=36,7 (SD=4,3). Cilj rada bio je saznati koriste li djeca digitalne uređaje, na koji način i koliko vremena provode na istim. Također se željelo ispitati koliko vremena dnevno, djeca roditelja različitog odgojnog stila provode na digitalnim uređajima. U istraživanju su korišteni intervju, anketa o digitalnim uređajima, anketa roditeljskog ponašanja, Skala kvalitete obiteljskog funkcioniranja i Skala roditeljske medijacije. Djeca su intervjuirana, a roditelji su popunili anketu o digitalnim uređajima, anketu roditeljskog ponašanja, Skalu kvalitete obiteljskog funkcioniranja te Skalu roditeljske medijacije. Utvrđeno je da djeca autoritativnih i popustljivih roditelja provode više vremena ispred digitalnih uređaja za razliku od djece autoritarnih roditelja. Također, popustljivi roditelji nemaju kontrolu te ne postavljaju granice korištenja digitalnih uređaja svojoj djeci. Nalazi ovog istraživanja ukazuju kako djeca danas u većoj mjeri koriste tablet i mobitel te gledaju YouTube i video blogove nego što su to ranija istraživanja ukazivala. i |
Abstract (english) | Today, life is unimaginable without mass media. As children more frequently use digital devices, one can say that these devices play a significant role in the upbringing and development of children. Parents should control what the child does on specific digital devices, but to do so, they should be media literate and competent. Only in that way, they can choose appropriate content for the child. The research was carried out in the kindergarten "Sjenčica". This research aimed to find if children's preferences considering digital devices usage, how and how much time they spend using them daily. Also, studies examined possible connections among parenting styles and the amount of time children spend on digital devices. The data were obtained from 31 children and their parents (17 females). The mean age of the children was M=6.1 (SD=0.3), while the mean age of the parents was M=36.7 (SD=4.3). Experimentators interviewed children and parents completed four questionnaires: The digital devices poll, The parental behavior poll, The Parental Mediation Scale and The Family Function Quality Scale. Children of authoritative and indulgent parents spend more time in front of digital devices than the children of authoritarian parents. Also, indulgent parents have no control and set no limits on the children's use of digital devices. The findings of this study indicate that children today are more likely to use their tablet and cellphone and watch YouTube and video blogs than previous research has suggested. |