Abstract | Izvannastavne aktivnosti predstavljaju aktivnosti koje svakom učeniku trebaju omogućiti kvalitetno provođenje slobodnog vremena. Izvannastavne aktivnosti učenici mogu birati prema svojim željama i interesima i tako zadovoljiti svoju potrebu za maštom, kreativnošću, znanjem i vještinama. Učenici imaju mogućnost socijalizirati se s vršnjacima te tako ostvariti svoj osobni razvoj. Izvannastavne aktivnosti uglavnom se biraju prema interesnim područjima, a u ovome radu osvrnut će se na područje nastavnoga predmeta Hrvatskoga jezika to jest izvannastavne aktivnosti iz Hrvatskoga jezika. Cilj istraživanja u ovome radu je proučiti vrste izvannastavnih aktivnosti iz Hrvatskoga jezika, brojnost učenika koji sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima te zainteresiranost učitelja za vođenje takvih aktivnosti i učenika za odabir izvannastavnih aktivnosti iz Hrvatskoga jezika. Istraživanje je obuhvatilo ispitanike u svim županijama Republike Hrvatske, a rezultati su prikupljeni anketnim upitnikom koji je postavljen na internet. Anketni upitnik je anoniman i proveden je među 142 ispitanika, isključivo s učiteljima razredne nastave. Rezultati istraživanja su pokazali da su izvannastavne aktivnosti iz Hrvatskoga jezika u školama u Republici Hrvatskoj najzastupljenije u odnosu na izvannastavne aktivnosti iz drugih predmeta te da su učitelji vrlo zainteresirani za njihovo vođenje i daljnju edukaciju i usavršavanje. Učenici su najbrojniji u dramskim izvannastavnim aktivnostima te s njima najčešće odlaze na razna natjecanja poput Lidrana, sudjeluju u svečanostima lokalnih općina i gradova i slično. Na temelju tih podataka možemo zaključiti da se izvannastavne aktivnosti ne provode isključivo u svrhu školskih priredbi. Gledajući vrste izvannastavnih aktivnosti iz Hrvatskoga jezika i dalje su tradicionalno najzastupljenije dramske, recitatorske i literarne izvannastavne aktivnosti, dok su „nove“ izvannastavne aktivnosti vrlo malo zastupljene. |
Abstract (english) | Extracurricular activities are activities that should enable every student to spend quality free time. Extracurricular activities students can choose according to their wishes and interests, and thus satisfy their need for imagination, creativity, knowledge and skills. Students have the opportunity to socialize with peers in order to achieve their personal development. Extracurricular activities are mainly selected by field of interest, and this paper will focus on such activities in the area of the Croatian language course, that is, school extracurricular activities in the Croatian language. The aim of the research in this paper is to study the types of extracurricular activities in the Croatian language, the number of students attending them, and the interest of teachers to lead such activities and students to take extracurricular activities in the Croatian language. The survey included respondents in all counties of the Republic of Croatia, and the results were collected through a questionnaire, which was placed on the Internet. The questionnaire was anonymous and was conducted among total of 142 respondents, exclusively with classroom teachers. The results of the research have shown that extracurricular activities in the Croatian language in schools in the Republic of Croatia are the most represented in relation to extracurricular activities on other subjects and that teachers are very interested in their guidance and further education and improvement. The students are the most numerous in dramatic extracurricular activities and with them most often go to various competitions such as Lidrano, participate in festivities of local municipalities and cities and the like. Based on this information, we can conclude that extracurricular activities are not carried out solely for the purpose of school events. Looking at the types of extracurricular activities in the field of Croatian language, drama, recitation, and literary extracurricular activities are traditionally the most represented, while "new" extracurricular activities are very little represented. Keywords: extracurricular activities, Croatian language, classroom teachers, classroom teachers. |