Abstract | Ovaj rad namijenjen je istraživanju uloge jezičnih igara u poticanju čitanja i pisanja u odgojno-obrazovnim ustanovama. Jezik i igra vrlo su usko povezane. Obje započinju u ranom djetinjstvu. Od rođenja, jedna od najvećih djetetovih potreba je igra. Kroz igru dijete je aktivno, istražuje svijet i otkriva svoje mogućnosti. Dijete kroz igru uči, razvija se, otkriva sebe i svijet putem pokušaja i pogrješaka, eksperimentiranjem s različitim materijalima, zvukovima, sredstvima, istraživačkim i drugim načinima, igranjem uloga i sl. S druge strane, jezik je prirodni komnikacijski sustav. Djetetova prva komunikacija sa svijetom odvija se već nakon rođenja. Iako dijete ništa ne govori, ono kroz plač daje do znanja kako se za njega treba pobrinuti. Napretkom govornoga razvoja pojačava se i djetetova komunikacija. U ovom radu provedeno je istraživanje u kojem se ispitao doticaj odgojitelja/ca u vrtićima s jezičnim igrama, ali i njihova procjena o korisnosti i ulozi u poticanju čitanja i pisanja istih. Također je ispitana i procjena odgojitelja/ca o emocijama koje djeca doživljavaju tijekom i nakon sudjelovanja u jezičnim igrama. Početne hipoteze su da odgojitelji/ce provode jezične igre među vlastitim vrtićkim skupinama te da smatraju da su jezične igre korisne i potiču razvijanje predčitačkih i čitačkih vještina te vještina pisanja. Također se očekuje da će djeca tijekom sudjelovanja u jezičnim igrama, ali i nakon njih, doživljavati više pozitivne, nego negativne emocije. Rezultati su potvrdili početne hipoteze kako su jezične igre lakši i zanimljiviji način razvijanja predčitalačkih i čitalačkih vještina, te vještina pisanja. |
Abstract (english) | This paper is intended to explore the role of language games in encouraging reading and writing in educational institutions. Language and games are very closely related. Both begin in early childhood. From birth, one of a child’s greatest needs is game. Through the game, the child is active, exploring the world and discovering their possibilities. Through the game, the child learns, develops, discovers himself and the world through trial and error, experimenting with different materials, sounds, means, research and other ways, role-playing, etc. On the other hand, language is a natural communication system. The child's first communication with the world takes place after birth. Although the child does not say anything, he cries and through crying, he makes it known that we should be taken care of him. As speech development progresses, the child's communication also intensifies. This paper proves a study that examined the contact of educators in kindergartens with language games, but also their assessment of the usefulness and role in encouraging reading and writing. The educators' assessment of the emotions that children experience during and after participating in language games was also examined. The initial hypotheses are that educators conduct language games among their own kindergarten groups and that they believe that language games are useful and encourage the development of pre-reading and reading skills and writing skills. It is also expected that children will experience more positive than negative emotions during and after participating in language games. The results confirmed the initial hypotheses that language games are an easier and more interesting way to develop pre-reading and reading skills, as well as writing skills. |