Abstract | Rad se bavi jezičnim utjecajem slikovnice na razvoj pozitivne slike o sebi kod djece. Slikovnica, kao prvo djetetovo štivo, ima veoma bitno mjesto u životu djeteta po pitanju razvoja općenito, a samim time i po pitanju razvoja samopouzdanja, samopoštovanja i pozitivne slike o sebi. Brojni autori bavili su se ovom tematikom, a njihova su istraživanja potvrdila bitan utjecaj slikovnice i njenih poruka na dijete, na njegov govorni, jezični, intelektualni, kognitivni i socio-emocionalni razvoj. Ovaj rad bavi se upravo time – proučavanjem poruka unutar slikovnica, njihove važnosti za dijete i njegov razvoj te, u konačnici, razvoj pozitivne slike o njemu samom. Teorijski dio rada prije svega polazi od terminoloških određenja najbitnijih pojmova o kojima će se u radu govoriti, nakon čega se osvrće na općeniti razvoj djeteta, kao kratak uvod u razvoj samopouzdanja i slike o sebi. Na kraju teorijskog dijela predstavljena je i važnost slikovnice za dijete, njena odgojna vrijednost te poruke koje se kroz slikovnice šalju djeci. Empirijski dio nastavlja se na navedeno te kroz akcijsko istraživanje unutar dvije različite vrtićke odgojne skupine (različitih uzrasta) pokušava potvrditi pozitivnu korelaciju između slikovnica i razvoja pozitivne slike o sebi kod djece. Rezultati su pokazali kako su djeca veoma pozitivno reagirala na pročitane slikovnice, da su se pronašli u likovima unutar slikovnica te da su slikovnice na njih djelovale poticajno. Pokazano je da su slikovnice zaista bitan dio dječjeg života i odrastanja te da je važno uključiti ih u svakodnevni rad. Iz istraživanja su proizašle i smjernice za nova istraživanja, kao i smjernice za daljnji odgojnoobrazovni rad Dječjeg vrtića „Sunčeko“ - zaključak istraživanja nisu mogle biti generalizacije, jer svaki dječji vrtić ima svoju kulturu i svoje načine rada. Ipak, rezultati ovoga istraživanja mogu poslužiti kao smjernice u planiranju odgojno-obrazovnog rada, kako bi se program obogatio u smislu poticanja predčitalačkih sposobnosti i ljubavi prema čitanju. U zaključku rada razmotrene su praktične implikacije dobivenih rezultata i ograničenja provedenog istraživanja te su dane preporuke za buduća istraživanja ove problematike. Također su prikazani prednosti i nedostatci istraživanja i njegovog provođenja, kao i njegova vrijednost za praksu, odnosno, načini na koje će ovo istraživanje pozitivno utjecati na praksu dječjeg vrtića. |