Abstract | Igra za djecu predstavlja način izražavanja. Kroz igru djeca uče o sebi i drugima,
to je osnovni način socijalizacije i stvaranja veza i prijateljstava. Igra je izuzetno važna za razvoj
osobina, navika i socijalnih vještina djeteta. Djeca kroz igru uče, naročito u prvih šest godina
života, ali i kasnije. Najčešće ih dijelimo na funkcionalnu igru, simboličku igru i igru s
pravilima. Djeca kroz igru trebaju naučiti uspostaviti kontakt s drugom djecom, davati i uzimati
od drugih, biti u interakciji s vršnjacima, vidjeti stvari sa stajališta drugog djeteta, čekati svoj
red, pokazati poštovanje za tuđa prava, te rješavati konflikte. Igre i razne aktivnosti u odgoju
za očuvanje okoliša sve se više primjenjuju u predškolskoj dobi, kako bi kod djece, još od
malih nogu razvili ljubav prema okolini. Ekološki odgoj je stjecanje suvremenih znanja,
razvijanje sposobnosti i stavova djeteta o ekološkim procesima, posebnostima i zakonitostima
u okolišu. Ekološka svijest djeteta je rezultat praktične aktivnosti djeteta. Cilj ovoga rada je
potaknuti djecu na sudjelovanje i uključivanje u igre i istraživačke aktivnosti, kako bi djeca
učila neposredno promatrajući, uključujući se i sudjelujući u aktivnostima, obogaćivala svoja
znanja o očuvanju okoliša , i svijetu oko sebe. Za provjeru znanja koristila sam evaluacijske
listiće, intervju s odgojiteljicom, te listiće eksperimentalne i kontrolne grupe. Eksperimentalna
grupa je pokazala veće znanje za pak 4 % od kontrolne grupe. Taj rezultat nam ukazuje da djecu
više motiviraju istraživačke aktivnosti u prirodi, kada su u „dodiru“ s onim što istražuju, nego
kada se istraživanje provodi u sobi. Djeca su pokazala veliko znanje na temu očuvanja okoliša.
. |
Abstract (english) | A game for children is a way of expression. Through play, children learn about
themselves and others, it is a primary means of socialization and creating links and friendships.
The game is extremely important for the development of personality, habits and social skills of
the child. Children learn through play, especially in the first six years of life, but also later.
Games usually divided into functional play, symbolic play and game rules.When children play
they need to learn to make contact with other children, to give and take from others, interact
with peers, to see things from the perspective of another child, wait your turn, show respect for
the rights of others, and resolve conflicts.Games and activities in environmental education is
increasingly being applied in the pre-school age, to children, from an early age developed a
love for the environment. Ecological education is the acquisition of modern knowledge,
developing skills and attitudes of the Child on ecological processes, peculiarities and
regularities in the environment. Environmental awareness of the child is the result of practical
activities. The aim of the research is to examine how children interested in environmental
activities, and whether the activity itself, acquire new knowledge and complement previously.
In the implementation of the themes I used the action research, because action research fosters
the knowledge and progress on a given topic. To check the knowledge I used evaluation sheets,
interviews with the teacher, and leaves the experimental and control groups. The experimental
group showed greater knowledge of even 4% of the control group. This result indicates that
children more motivated research activities in nature, when they have contact with what they
are investigating, but when the research is carried out in the room. The children showed great
knowledge on the subject of environmental protection |