Abstract | U ovom radu osvrnut će se na temu brojalica i njihovu važnost u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi, a koje su neizostavan dio u gotovo svim jezičnim igrama. S brojalicama se susrećemo u raznim fazama života, od učenja govora do igranja uloga i sl. Jezične igre, uključujući brojalice, vrlo su zabavne i interaktivne te služe djeci za razvijanje jezičnih vještina kroz lako pamtljiv tekst, ritam i ponavljanje uz pokrete. Te igre lako su prilagodljive djetetovu uzrastu i obično zadovoljavaju dječju maštu tako da djeca slobodno prilagođavaju igru, pokrete i glasove, koristeći različite riječi za kontinuiranu održivost igre. U ovom slučaju, djeca uče na lak i brz način te usporedno s tim razvijaju međusobne komunikacijske vještine, proširuju rječnik te razvijaju gramatičke vještine. Zbog toga su u ovom radu navedeni brojni primjeri brojalica i jezičnih igri koje djeca mogu primjenjivati u za to primjerenoj dobi. Brojalice su veoma važne u govornoj stimulaciji i odličan način učenja igrom. Kreativnost, opuštenost i maštovitost korijen su svake spontane jezične igre koja je naposljetku kreacija neke nove brojalice u dječjoj skupini. Pred kraj rada spomenuti su postupci u glazbenim simulacijama i ukupna mogućnost primjene brojalica te neki od primjera iz knjiga za koje se smatralo da bi koristile odgojitelju u vrtiću. Odgojitelji su tu za promatranje i praćenje te nesebično dijeljenje mogućih uputa za najpoznatije jezične igre i brojalice koje ostavljaju neizbrisiv trag, i u govornom izražavanju, i u edukativnim segmentima. |
Abstract (english) | In this paper the topic of nursery rhymes and their importance in the upbringing and education of preschool children, which are an integral part of almost all language games will be discussed. Nursery rhymes are encountered at various stages of life, from learning to speak to role – playing and more. Language games, including nursery rhymes, are very enjovable and interactive, serving children to develop language skills through easily memorizable text, rhythm, repetition, and accompanying movements. These games are easily adaptable to the child's age and typically cater to children's imagination, allowing them to freely adjust the game, movements, and voices, using different words for the continuous sustainability of the game. In this case, children learn in an easy and fast way while simultaneously developing interpersonal communication skills, expanding their vocabulary, and enhancing their grammatical skills. Therefore, numerous examples of nursery rhymes and language games that children can apply at an appropriate age are provided in this paper. Nursery rhymes are very important in speech stimulation and an excellent way of learning through play. Creativity, relaxation, and imagination are the roots of every spontaneous language game, ultimately resulting in the creation of a new nursery rhyme within the children's group. Towards the end of the paper, the methods in musical simulations and the overall possibility of applying nursery rhymes are mentioned, along with some examples from books that, as I believe, would be beneficial for kindergarten and preschool teachers in their work. Educators are there to observe, monitor, and generously share any instructions for the most well-known language games and nursery rhymes that leave an indelible mark in both speech expression and educational segments. |