Abstract | Završni rad bavi se ulogom slikopriča u razvoju govora djece predškolske dobi. Razvoj govora od velike je važnosti za dijete i njegov pravilan razvoj. Govor je osnovno sredstvo komunikacije među ljudima, a kao takvo važno je da se razvije pravilno i da komunikacija može teći bez poteškoća. Djetetov se govor razvija od rođenja kada dijete svojim plačem, svojim izrazima lica i gugutanjem pokušava ostvariti komunikaciju sa svojim roditeljima kao najbližim osobama u svom životu. Razvoj govora se stoga dijeli u predverbalno te verbalno razdoblje. Predverbalno razdoblje je razdoblje od rođenja do otprilike prve godine života, odnosno dok dijete ne izgovori prvu smislenu riječ, kada započinje verbalno ili jezično razdoblje koje je za dijete zaista ključan dio cjelokupnog razvoja. Od najranije je dobi dijete važno okružiti pjesmicama, rimom, slikovnicama, pričama, slikopričama te različitim jezičnim igrama kako bi ono postepeno svladavalo što više riječi u okolini koja treba biti poticajna i kvalitetno osmišljenja kako kod kuće, tako i u dječjem vrtiću. U dječjem vrtiću odgojitelji su zaduženi za osmišljavanje centara aktivnosti pa uz sve ostale važno je da shvate ulogu centra za početno čitanje i pisanje te ga djetetu omoguće, a jednako tako odgojitelji su zaduženi za odabir kvalitetnih priča i slikovnica te za aktivno čitanje istih sa djecom. Djetetu je važno prenijeti ljubav prema pisanoj riječi, a to je moguće učiniti pomoću slikopriča jer one djetetu daju osjećaj uspjeha, razvijaju pozitivnu sliku o sebi jer su sposobni nešto pročitati, što ih potiče za daljnje čitanje i razvoj govora. Odgojitelj svojim primjerom, načinom komunikacije sa djecom i drugim suradnicima mora djetetu biti govorni uzor pa je važno da se odgojitelj pravilno izražava i na ispravan način ostvaruje komunikaciju. Ono što se može zaključiti iz završnog rada je da je uloga slikopriča u razvoju govora djece predškolske dobi zaista značajna, jer ukoliko dijete ne razvije ljubav prema čitanju, pisanju, pisanoj riječi, pričama i slikovnicama, ono će zaista mnogo teže i polaganije razvijati svoj govor, negoli djeca koja čitaju, osluškuju, promatraju i uočavaju detalje i riječi u slikopričama. |
Abstract (english) | The final paper deals with the role of picture stories in the speech development of preschool children. Speech development is of great importance for a child and its proper development. Speech is the basic means of communication between people, and as such it is important that it develops properly and that communication can flow without difficulty. A child's speech develops from birth when the child tries to communicate with his parents as the closest people in his life with his cries, facial expressions and cooing. Speech development is therefore divided into pre-verbal and verbal periods. The pre-verbal period is the period from birth to about the first year of life, that is, until the child utters the first meaningful word, when the verbal or language period begins, which for the child is really a key part of the overall development. From an early age, it is important to surround the child with songs, rhymes, picture books, stories, picture stories and different language games so that he gradually masters as many words as possible in an environment that should be stimulating and well-designed both at home and in kindergarten. In kindergarten, educators are in charge of designing activity centers, so in addition to everything else, it is important that they understand the role of the center for initial reading and writing and make it available to the child, and the educators are also in charge of choosing quality stories and picture books and actively reading them with the children. It is important to convey the love of the written word to the child, and this can be done using picture stories because they give the child a sense of success, develop a positive self-image because they are able to read something, which encourages them to read further and develop speech. By his example, the way he communicates with children and other colleagues, the educator must be a role model for the child, so it is important that the educator expresses himself correctly and communicates in the correct way. What can be concluded from the final paper is that the role of picture stories in the development of the speech of preschool children is really significant, because if the child does not develop a love for reading, writing, the written word, stories and picture books, it will be much more difficult and slower to develop his speech, but children who read, listen, observe and notice details and words in picture stories. |