Abstract | Plivanje se prvi put spominje 1531. godine, u knjizi The Book Named The Governour,
u kojoj Sir Thomas Elyot zagovara plivanje kao važan element obrazovanja. Plivanje je
aktivnost kretanja živih bića kroz vodu, koja uključuje održavanje na površini vode i kretanje
u željenom smjeru. Znanje plivanja čovjeku omogućuje da se njime koristi kao sredstvom
sporta, razonode ili rekreacije. Vrlo je važno i pri elementarnim nepogodama i drugim
nezgodama kao mogućnost samozaštite i zaštite drugih.
Plivanje je važno za pravilan rast i razvoj djece. Ono razvija temeljnu motoriku i doprinosi
razvoju kognitivnih sposobnosti. Plivanje je natjecateljski sport, stoga razvija samopouzdanje,
natjecateljski duh i upornost. Pridonosi povećanju snage i izdržljivosti mišićnog sustava,
poboljšanju cirkulacije, povećanju pokretljivosti zglobova, povećanju vitalnog kapaciteta
pluća te povećanju mobilnosti grudnog koša.
Plivanje pomaže osobama s tjelesnim oštećenjima, a u podučavanju plivanja osoba s tjelesnim
oštećenjima popularan je Halliwick koncept. Halliwick konceptom se unapređuje kontrola
disanja, koordinacija pokreta, neovisnost o aktivnostima dnevnog života, opća tjelesna
spremnost i zdravlje, samopoštovanje, interpersonalna komunikacija te sposobnost za
kreiranje i sudjelovanje u igri.
Kako bi se dobio uvid u prikaz koliki je utjecaj plivanja na zdravlje čovjeka, proučena su
prijašnja istraživanja u području zdravstvenog utjecaja plivanja na zdravlje, kao i njihovi
rezultati. Može se zaključiti, kako plivanje, kao i bavljenje bilo kojim sportom ima velik i
važan utjecaj na zdravlje čovjeka. Istraživanje se dalje može provoditi empirijski,
longitudinalno proučavajući skupinu djece određene dobi, no zbog dugotrajnosti provedbe,
provedena je anketa kojom su ispitani stavovi i zadovoljstvo učenika, drugog razreda OŠ
Ivana Mažuranića, obukom plivanja koja predstavlja prvi doticaj s plivanjem, kao i
mogućnost daljnjeg bavljenja plivanjem. Kako se većina učenika namjerava nastaviti baviti
aktivno ili rekreativno plivanjem, može se zaključiti da su rezultati istraživanja pozitivni.
Kako bi se pokazalo kako plivanje uključiti u program razredne nastave, održan je sat na temu
Važnost plivanja za zdravlje. Na održanom satu prikazani su važnost i utjecaj plivanja na
zdravlje čovjeka, u urgentnim situacijama, plivanje kao oblik kineziterapije, plivanje kao
sportsko natjecanje ili kao oblik rekreacije. |