Abstract | Tradicionalna uloga odgojitelja, koja je podrazumijevala izravno proučavanje djece, postaje sve rjeđa. Sve je manje aktivnosti u kojima odgojitelj okuplja svu djecu radi obrade određenog sadržaja. Današnja uloga odgojitelja više je usmjerena na stvaranje poticajnog okruženja, odabir materijala i sredstava te osmišljanje aktivnosti koje potiču djecu na razmišljanje, rješavanje problema i stjecanje novih znanja. Gledajući suvremeno shvaćanje djeteta, dolazimo do pojma rad na projektu, a koji je sve češće zastupljen u odgojno-obrazovnoj praksi. Rad na projektu posebno je primjeren i koristan u odgojno-obrazovnom radu s djecom predškolske. Kvalitetni projekti temelje se na poticanju interesa te uvažavanju individualnih i razvojnih potreba svakog djeteta, što znatno doprinosi procesu učenja. . U dječjem vrtiću Zvonić Čepin proveo se projekt pod nazivom "Put oko svijeta". Cilj ovog projekta bio je upoznati djecu sa simbolima i značajkama različitih država i kontinenata, potaknuti dječju radoznalost i potrebu za istraživanje. Sami projekt trajao je tijekom 2023./2024. pedagoške godine, a planira se nastaviti i tijekom sljedeće pedagoške godine. Zadatci tijekom rada na projektu bili su: razvijati svijest o vrijednostima našeg zavičaja, razvoj pozitivnih stavova i odnosima prema osobama različitog porijekla, izgleda, jezika i potreba. Zadovoljiti dječji interes za prometna sredstva. Obogatiti dječji rječnik novim pojmovima (kontinenti, globus..). Proširiti spoznaju o biljnom i životinjskom svijetu. Poticati razvoj kreativnosti u različitim oblicima izražavanjima i stvaranjima. Razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina, razvoj fine motorike šake, razvoj prostorne percepcije, razvoj operativnog mišljenja, razvoj suradništva u skupnom radu i mnoge druge razvojne zadaće. Tijekom rada na projektu u dječjem vrtiću Zvončić u Čepinu možemo zaključiti da su djeca radeći na projektu stekla nova znanja, spoznaje, vještine u suradnji s drugom djecom. A najvažnije od svega djeca su stekla povoljnu suradnju jedni s drugima, jedni druge nadopunjavali i jedni od drugih učili. |
Abstract (english) | The traditional role of educators, which involved direct teaching of children, is becoming increasingly rare. There are fewer and fewer activities in which the teacher gathers all the children to study certain content. Today's role of educators is more focused on creating a stimulating environment, selecting materials and resources, and designing activities that encourage children to think, solve problems, and acquire new knowledge. Looking at the modern understanding of the child, we come to the concept of project work, which is increasingly represented in educational practice. Project work is particularly appropriate and useful in educational work with preschool children. Quality projects are based on stimulating interest and respecting the individual and developmental needs of each child, which significantly contributes to the learning process. In the Zvončić Kindergarten Čepin, a project called "Around the world" was implemented. The goal of this project was to introduce children to the symbols and features of different countries and continents, to stimulate children's curiosity and the need for research. The project itself lasted during 2023/2024. pedagogical year, and it is planned to continue during the next pedagogical year. The tasks during the work on the project were: developing awareness of the values of our homeland, developing positive attitudes and relationships towards people of different origins, looks, languages and needs. Satisfy children's interest in means of transport. Enrich children's vocabulary with new terms (continents, globe...). Expand knowledge about the plant and animal world. Encourage the development of creativity in different forms of expression and creation. Development of social and communication skills, development of fine motor skills of the hand, development of spatial perception, development of operational thinking, development of cooperation in group work and many other developmental tasks. During the work on the project in the Zvončić Kindergarten in Čepin, we can conclude that most of the children gained new knowledge, understanding, and skills in cooperation with other children while working on the project. And the most important of all, the children gained favorable cooperation with each other, complemented each other and learned from each other. |