Abstract | Istraživanja provedena proteklih godina pokazala su da su glazba i jezik prirodno povezani. Glazba njeguje razvoj govora, postavlja pozitivnu i konstruktivnu atmosferu za učenje te olakšava učenje jezika i čini ga kreativnim. Upravo je utjecaj glazbe na učenje jezika povod pisanja ovoga rada. Istraživale su se pjevane i govorene brojalice u ranom učenju engleskog jezika. U radu se navode razmišljanja različitih autora o utjecaju glazbe na učenje jezika te načine na koje se glazba može integrirati u nastavu učenja jezika. Polazi se od povijesti ranog učenja stranog jezika u Hrvatskoj, nastavnog plana i programa nastave stranog jezika te nastave ranog učenja engleskog jezika. Govori se o povezanosti glazbe i ranog učenja stranog jezika te pjevanim i govorenim brojalicama. Navodi se njihov utjecaj na razvitak jezika u ranoj školskoj dobi te iznosi fleksibilan okvir za korištenje brojalica u poučavanju jezika. U sklopu rada provedeno je istraživanje tijekom svibnja 2014. godine u Osnovnoj školi Augusta Šenoe u Gundincima. U istraživanju je sudjelovalo 70 učenika prvog, drugog i trećeg razreda. Kao postupci istraživanja korišteni su procjenjivanje pjevanih i govorenih brojalica u ranom učenju engleskog jezika i intervjuiranje nastavnice engleskog jezika, a dobiveni rezultati su prikazani i komentirani. Istraživanje je provedeno kako bi se otkrilo koje pjevane i govorene brojalice učenici u ranom učenju engleskog jezika najviše vole, te kakav je posredan utjecaj brojalica na usvajanje jezika u ranom učenju engleskog jezika. Nakon provedenog istraživanja možemo zaključiti da djeca, u prva tri razreda ranog učenja engleskog jezika, imaju izrazito pozitivne stavove prema pjevanim i govorenim brojalicama. Brojalice, pjevane i govorene, smatraju se posebno korisnima pri usvajanju pravilnog izgovora riječi i težih jezičnih fraza engleskog jezika koje učenici drugim načinima ne bi mogli uspješno naučiti. Takvo saznanje je poticajno jer brojalicama na engleskom jeziku učenici lakše usvajaju strani jezik. |
Abstract (english) | Studies conducted in recent years have shown that music and language are naturally connected. Music fosters language development, sets a positive and constructive learning atmosphere, facilitates and makes the language learning creative. And those effects of music on the language learning were the motive for writing this paper. Rhymes, sung and spoken, in the early English foreign language learning were the object of the conducted research. This paper outlays the thoughts of various authors on the effect of music on the language learning and the ways in which music can be integrated into the language learning lessons. The paper starts off with the history of early foreign language learning in Croatia, the Curricula of the Foreign Language and the Early English Foreign Language Learning for Primary Schools. There is talk about the connection between music and early foreign language learning, and about sung and spoken rhymes. Their influence on the development of the language in the early school age is represented, as well as a flexible framework for using rhymes in the language teaching. As a part of this paper, research work was carried out in May of 2014, in August Šenoa Elementary School in Gundinci. The research involved 70 pupils of the first, second, and third grades. Assessment of the spoken and sung rhymes in the early English foreign language learning and the interview with the English language teacher is used as research methods, and the results are presented and interpreted. The research was conducted in order to discover which sung and spoken rhymes in early English foreign language learning students prefer, and what indirect influence do rhymes have on the language acquisition in the early English foreign language learning. After carrying out the research, we came to conclusion that children in the first three grades of the early English foreign language learning have very positive attitudes towards the sung and spoken rhymes. Rhymes, sung and spoken, are considered particularly useful in acquisition of the correct pronunciation of difficult words and phrases in English language, which students, in other means could not successfully learn. Such knowledge is inspiring because, by using rhymes in English language, pupils acquire the foreign language much easier. |