Abstract | Cilj je ovoga rada istražiti zainteresiranost učenika mlađe školske dobi u prvom redu za čitanje, a potom za razumijevanje i prihvaćanje Tomaševih djela. Provedeno istraživanje pokazalo je kako učenici rado čitaju, razumiju pročitane tekstove, vole aktivnosti vezane uz čitanje i općenito uz knjigu, te kako ne poznaju stvaralaštvo Stjepana Tomaša, ali uz određeni pristup i na način primjeren njihovu uzrastu sposobni su, ne samo iščitati predloženi ulomak iz djela već i uspješno razumjeti i odgovoriti na postavljena pitanja. Ispitivanje je provedeno u Osnovnoj školi Ljudevita Gaja u Osijeku. O životu i stvaralaštvu Stjepana Tomaša može se mnogo toga reći, napisao je mnogobrojna djela, kako za djecu tako i za odrasle. Njegovo stvaralaštvo bogato je i raznoliko čemu su dokaz različite književne nagrade. Iako smo Tomaša susretali kao pisca knjiga vedrog raspoloženja, u knjizi „Moj tata spava s anđelima (Mali ratni dnevnik)“, upoznajemo ga kao autora djela u kojem prevladavaju sumorni tonovi, jer svijet bez tate i s dugim povorkama izbjeglica i povratnika ne može biti lijep. Roman „Dobar dan, tata“ nije drugo do kotrljanje kamenčića, strastveno, usudno odmatanje klupka u ojađenoj duši trinaestogodišnjaka koji saznaje da živi s pomajkom. „Moljac i noćni čuvar“ su autentični doživljaj ovoga našega svijeta i njegov dostojna interpretacija. U romanu „ Halo, ovdje komandosi“ nije riječ samo o ratu ili kriminalu nego i o „našem kriminalnom životu“. Svatko od nas, čitajući određeno književno djelo, drukčije ga proživljava i shvaća u različitoj životnoj dobi, no bez obzira na uzrast čitatelja svaki put dolazi do određenih, novih saznanja, poruka i pouka, iznova i iznova otkrivamo nešto novo, nešto što nam je prethodno promaknulo. Upravo u tome je bogatstvo i čar čitanja. |