Abstract | Sposobnost je čitanja postala sastavni dio čovjekova života. To je vještina bez koje čovjek u današnje vrijeme ne može te ju je potrebno usvojiti već u ranoj dobi. Zadatak je učitelja čitanje predstaviti kao važnu aktivnost te razviti djetetovu ljubav prema čitanju. Ukoliko se dijete od malih nogu motivira na pravi način, čitanje će mu postati poželjna aktivnost te će ono čitati i u svoje slobodno vrijeme, a ne samo u školi. Ulogu u razvoju motivacije za čitanje nemaju samo učitelji, već i roditelji, ali i razni projekti koji se održavaju unutar razreda ali i na nacionalnoj razini. U današnje vrijeme, uz razvoj tehnologije, zanimanje za knjigu slabi te učenike treba više i češće poticati na čitanje – bilo ono u funkcionalne svrhe ili čitanje iz užitka. Koristeći se suvremenim metodama, plakatima, igrama i sl. učitelj bi trebao probuditi želju učenika za čitanjem književnoga teksta. Postoji velik broj metoda kojima ućenike možemo poticati na prepričavanje priče, pričanje priča te smišljanje priča, a neke od njih su: Živa priča, Knjižni pano, Svitak priča, Škrinjica uspomena, Slikovnica bez teksta, Priča iz kutije i dr. Njihovim se korištenjem razvijaju učenička mašta, želja za sudjelovanjem u nastavi, kreativnost, motivacija za čitanjem i pripovjedne sposobnosti učenika, stoga je njihova primjena korisna u provođenju nastavnoga procesa. |
Abstract (english) | The ability of reading has become an integral part of our life. Nowadays, it is a necessary skill and must have been adopted already at an early age. The task of the teacher is to present reading as an important activity and to develop a child's love of reading. If the child is being motivated in the right way from an early age, reading will become a desirable activity and the child won’t read only in school but also in its spare time. Teachers are not the only one playing the role in the reading motivation development, but also parents as well as the various projects which are held within the class and at the national level. Nowadays, with the development of the technology, children often lose interest in reading so teachers should encourage pupils to read more – whether the reading is for a pleasure or in a functional purpose. By using modern reading methods, posters, games, etc. the teacher should increase the pupils’ desire to read literary texts.There are a lot of methods that could be used for encouraging pupils to retell the stories, storytelling, and coming up with a story and some of them are: Live story, the Billboard book, Roll story, Treasure chests of memories, A picture book without text, The story out of the box, etc. They are used for student imagination development, participation in teaching, creativity and motivation development as well as development of pupils’ narrative ability. |