Scientific / art field, discipline and subdiscipline | INTERDISCIPLINARY AREAS OF KNOWLEDGE Educational Sciences (Child and Educational Psychology, Sociology of Education, Political Science of Education, Economics of Education, Anthropology of Education, Neurosciences and Early Learning, Educational Disciplines) |
Abstract | Tema ovog diplomskog rada je Uloga odgojitelja u provođenju istraživačkih aktivnosti
u dječjem vrtiću. Odgojitelj ima značajnu ulogu u radu s djecom, jer istodobno treba biti
evaluator, organizator, poticatelj i suradnik djece.
Cilj istraživanja diplomskog rada je ispitati koja je uloga odgojitelja u planiranju,
organiziranju i provođenju istraživačkih aktivnosti u dječjem vrtiću. Postavljena je
pretpostavka da odgojitelji u velikoj mjeri sudjeluju u svakom segmentu provođenja
istraživačkih aktivnosti u dječjem vrtiću.
Za potrebe istraživanja korišten je anketni upitnik koji se sastoji od tvrdnji Likertova
tipa i proveden je na uzorku od 30 odgojitelja. Istraživačke aktivnosti zastupljene su u dječjem
vrtiću već od najranije dobi, ali u vrlo malom postotku od 10%. To se mijenja kako rastu
djetetove mogućnosti i samim tim postaju sve zastupljenije, a posebno u starijoj dobnoj
skupini.
Istraživanje je pokazalo da veliki broj odgajatelja, u svom radu, provodi različite teme
i aktivnosti koje djeca istražuju. Odabir tih tema najčešće je u dogovoru s djecom. U pr ipremi
za istraživačke aktivnosti odgojitelji koriste različite izvore informacija, dok bi suradnja sa
stručnjacima iz škole trebala biti znatno veća. Centar za istraživanje uglavnom je formiran
povremeno i situacijski. U njemu se nalazi bogatstvo materijala podjednako nabavljeno uz
pomoć roditelja, osobnim angažmanom i iz već postojećeg fonda vrtića. U pripremi materijala
za istraživačke aktivnosti podjednako sudjeluju i djeca i odgojitelji, dok je u provođenju
aktivnosti situacija drukčija. Djeca rijetko samostalno provode aktivnosti jer je asistencija
odgojitelja dominantna. Rezultate istraživanja odgojitelji najčešće koriste za nadogradnju
daljnjeg rada i samorefleksiju, dok pisanje članaka o tijeku i rezultatima dječjih akcija u
velikom postotku odgojitelji ne objavljuju izvan svoje ustanove.
Postoji niz okolnosti koje utječu na organizaciju i provođenje istraživačkih aktivnosti,
a neke i otežavaju sam rad. Često su to veliki broj djece u skupini, inkluzija djece s teškoćama
u razvoju, mješovitost skupine ili slaba materijalna opremljenost skupine ili vrtića.
Uspješnost i učestalost provođenja svih aktivnosti u dječjem vrtiću, pa tako i
istraživačkih, ovisi o kreativnosti i sposobnosti odgojitelja da iskoristi raspoložive resurse u
svoju i dječju korist. |
Abstract (english) | The topic of this thesis is the educators’ role in conducting research activities in kindergarten.
Educator plays a significant role in work with children, because at the same time he needs to be an
evaluator, organizer, instigator and children’s collaborator.
The aim of the thesis research is to examine the role of educators in planning, organizing and
carrying out research activities in kindergarten. The assumption is set that teachers are largely
involved in every aspect of conducting research activities in kindergarten.
For the research purpose a questionnaire, consisting of Likert-type statements, is used and
carried out on a sample of 30 educators. Research activities are represented in kindergarten from an
early age, but at very small percentage of 10%. It changes as the child's capabilities grow and therefore
are becoming more prevalent, especially in the older age group.
Research has shown that a large number of educators, in their work, carry out a variety of
topics and activities that children explore. The selection of these topics is usually in consultation with
the kids. In preparation for the research activities educators use a variety of i nformation sources, while
cooperation with experts from the school should be much higher. Research Centre is mainly formed
from time to time and depending on situation. It is the wealth of material both acquired with the help
of parents, personal commitment and the existing kindergarten fund. Children and teachers participate
evenly in preparations for research activities, while in the implementation of activities situation is
different. Children rarely carry out activities by themselves because the assistance of educators is
dominant. Educators usually use research results to upgrade further work and self-reflection, while
educators, in a large percentage, do not publish articles about the progress and results of the children's
actions outside of their institutions.
There are a number of circumstances which affect the organization and conduction of research
activities, and some of them complicate the work itself. Often, these are large numbers of children in
the group, the inclusion of children with developmental difficulties, mixed groups or weak material
equipment of group or kindergarten.
The success and frequency of all activity conduction in kindergarten, including research,
depends on the creativity and ability of educators to use available resources in its favour and children's
benefit. |