Title (croatian) | Odgoj djece s teškoćama u razvoju |
Author | Ksenija Romstein MBZ: 290550 |
Author's institution | Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Education Library |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | INTERDISCIPLINARY AREAS OF KNOWLEDGE Educational Sciences (Child and Educational Psychology, Sociology of Education, Political Science of Education, Economics of Education, Anthropology of Education, Neurosciences and Early Learning, Educational Disciplines) |
Abstract (croatian) | Odgoj djece s teškoćama u razvoju nedovoljno je istraživana tema. Jedan od mogućih razloga jest osjetljivost teme odnosno populacije na koju se predmet istraživanja odnosi. Roditelji se ne uključuju u istraživanja jer se propitivanjem odgojnih metoda ulazi u intrapersonalnost roditelja i obiteljsku dinamiku čime se roditelje dovodi u ranjivu poziciju. Drugi su mogući razlozi nepostojanje primjerenih mjernih instrumenata i istraživačke metodologije, ali i izostanak spoznaje da dijete ima teškoće u razvoju. Potonje je posebno rizično za pojavu neprimjerenih odgojnih postupaka prema djeci jer roditelji očekuju tipične odgovore na svoje odgojne postupke. Odnosno, roditelj svojim intuitivnim obrascima odgoja anticipira socijalno poželjne odgovore i reakcije djeteta, a to je u pravilu djetetova odzivljivost na odgojne postupke roditelja, reciprocitet i posluh. Kada to izostane, pojavljuje se rizik od roditeljskog stresa, a dugoročno se može promišljati i o postojanju rizika od neprimjerenih odgojnih postupaka kao što su verbalna (psovanje, prijetnje) i fizička agresija prema djetetu. Ovom se knjigom želi ukazati na problem izostanka podrške roditeljima djece s teškoćama u razvoju u njihovoj najvažnijoj ulozi – ulozi odgojitelja. Roditelji, uslijed nedostatka sustavne podrške, na sebe preuzimaju uloge terapeuta i liječnika pri čemu se u drugi plan stavlja roditeljstvo sa svim svojim procesima i postupcima. Knjiga je u prvome redu namijenjena studentima, odgojiteljima i stručnim suradnicima kao poticaj u promišljanju o važnosti podrške roditeljima djece s teškoćama u razvoju / razvojnim rizicima za ostvarivanje kvalitetnog roditeljstva. Roditelji se također mogu koristiti knjigom kako bi što bolje razumjeli način na koji funkcionira njihovo dijete i kako bi dobili poticaj u građenju kvalitetnijih odnosa s djecom. Naposlijetku, knjiga je namijenjena i akademskoj zajednici u smislu poticanja na daljnja istraživanja ove teme i uvođenje različitih programa podrške roditeljstvu. |
Keywords (croatian) | |
Language | croatian |
Publication type | Authored book-Scientific book-Textbook for higher education |
Publication status | Published |
Peer review | Peer review - domestic |
Publication version | Published version |
Pages | 93 |
ISBN | 978-953-8371-22-6 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:141:195939 |
Printed book publication date | 2024-03 |
Project | Title (croatian): Poticanje samostalnosti osoba s invaliditetom Title (english): Providing support for daily living skills of people with disabilities |
Type of resource | Text |
Publisher | Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek |
Publishing place | Osijek |
Access conditions | Open access |
Created on | 2024-05-27 12:08:17 |