Abstract | Glazbene aktivnosti važne su za opći razvoj djeteta. U ovom je radu prikazana relevantnost provedbe glazbenih aktivnosti s djecom rane i predškolske dobi. Kroz aktivnosti poput pjevanja, sviranja, slikanja glazbenih dojmova, slušanja glazbe ili plesa, djeca doživljavaju napredak u svojem emocionalnom, tjelesnom i socijalnom razvoju. Tijekom glazbenih aktivnosti razvija se sluh, ritam, osjećaj za glazbu i osjećaj pripadanja zajednici. Nova znanja o glazbi, navike kulturnog ponašanja, sposobnost uočavanja estetskih svojstava glazbe, sposobnost izražavanja emocija, osjetljivost na tonove, uočavanje, pamćenje i reproduciranje ritma i melodije samo su neke dobrobiti koje djeca dobiju kroz aktivno sudjelovanje u glazbenim aktivnostima. Da bi se osvijestila važnost glazbenih aktivnosti i prikazao stav odgojitelja i studenata prema glazbenom odgoju, provedena je mrežna anketa između sedamdeset i pet odgojitelja i studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u rujnu 2018. godine. Cilj je bilo utvrditi provode li odgojitelji i studenti glazbene aktivnosti u svojem odgojno-obrazovnom radu, smatraju li da su dovoljno kompetentni za osmišljavanje i provedbu glazbenih aktivnosti, smatraju li da se glazbene aktivnosti dovoljno provode u dječjim vrtićima u Hrvatskoj, te misle li da je češća provedba glazbenih aktivnosti nužna i moguća. Anketa je pokazala da svi odgojitelji smatraju da su glazbene aktivnosti važne za razvoj djeteta i da mogu argumentirati svoje mišljenje. Odgovori su pokazali da odgojitelji smatraju da su kompetentni za samostalnu provedbu glazbenih aktivnosti te da ne misle da je potrebno biti profesionalan glazbenik za provedbu glazbenog odgoja u vrtićima. Najčešća glazbena aktivnost koju odgojitelji provode je pjevanje, a najrjeđe provode stvaralačke igre i likovno izražavanje glazbenih dojmova. Nadalje, odgojitelji vjeruju da bi se glazbene aktivnosti mogle i trebale češe provoditi u vrtićima te da je glavna motivacija za provedbu istih osviještenost odgojitelja o dobrobitima glazbenih aktivnosti. Naposljetku, odgojitelji i studenti smatraju da je glavni razlog rijetke provedbe glazbenog odgoja nedovoljna volja za provedbom glazbenih aktivnosti. |
Abstract (english) | The music activities are important for the general development of a child. This thesis gives an overview of the relevance of conducting music activities with the children of early and preschool age. Activities such as singing, playing instruments, painting impressions on music, listening to music or dancing improve their emotional, physical and social development. During these activities, the children develop their music skills, rhythm, sensibility to music and the sense of belonging to the community. New music skills, cultural habits, the ability to perceive aesthetical properties of the music, the ability to express emotions, tonal sensibility, perception, memory and preproduction of rhythm and melody, are some of the benefits of the active participation in the aforementioned activities. In order to raise awareness of the importance of the music activities and to present the opinions and attitudes of preschool teachers and early and preschool education students, a survey was conducted in September 2018. Its aim was to determine whether the teachers and students include music activities in their educational work, whether they think they have adequate competences to create and perform such activities, whether they think these activities are adequately present in the preschool institutions in Croatia, and whether they think that frequent conducting of such activities is necessary and possible. The survey showed that all of the preschool teachers think that the music activities are important for the child development and that they can support their opinion with valid arguments. Also, the think they are competent enough to conduct these activities, and that being a professional musician is not requirement for the music education in preschool. The most frequent music activity in preschool is singing, and less frequent are creative activities, and expressing musical impressions with art. Furthermore, the preschool teachers believe that music activities could and should be more frequent and that the main motivation for that should be the awareness of its benefits. Finally, the teachers and students believe that the main reason for less frequent application of music education is the lack of will to conduct music activities. |