Title (croatian) | Bibliografija "Života i škole" 1982. - 2017. |
Author | Snježana Dubovicki |
Author | Emerik Munjiza |
Author's institution | Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Education (Department of Lifelong Learning) |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | SOCIAL SCIENCES Pedagogy Didactics |
Abstract (croatian) | U ovoj znanstvenoj monografiji autori prate razvoj časopisa Život i škola, koji kontinuirano izlazi već 66 godina. Monografija obuhvaća časopis kroz povijesni kontekst iz kojega se može iščitati bogata povijest značajna kako za sam časopis, pedagogiju, odgoj i obrazovanje, ali i za bogatu kulturnu baštinu kojoj ovaj časopis i njegovo postojanje doprinosi. Također u monografiji se može naći bogat metodološki okvir te kvantitativna i kvalitativna analiza objavljenih članaka i priloga u vremenskom razdoblju od 1982. do 2017. godine. U navedenome je razdoblju objavljeno 1183 članka i 256 priloga. U odnosu na članke, najveći broj članaka objavljen je iz pedagogije (44, 8%) i didaktike (17, 4%). Bibliografija je strukturirana u tri cjeline. U prvoj cjelini nalazi se popis članaka, u drugoj popis priloga, a u trećoj kazalo autora članaka i priloga. Pod člancima se podrazumijevaju teorijske rasprave, empirijska istraživanja, iskustva iz prakse, razmatranja pojedinačnih odgojnih problema (osoba). Članci su razvrstani u tematska područja, koja se dalje dijele u poglavlja i podpoglavlja U ovoj Bibliografiji članci su razvrstani u sljedeća područja: Pedagogija, Filozofija i religija, Psihologija, Didaktika, Metodike i Nerazvrstani članci. Unutar svakog od navedenih područja nalazi se određeni broj poglavlja. Prvo područje, Pedagogija, sadrži osam poglavlja: Opća pedagogija, Opća i nacionalna povijest pedagogije, Pedagogija ranog i predškolskog odgoja, Školska pedagogija, Visokoškolska pedagogija, Andragogija, Obiteljska pedagogija i Posebne pedagogije. Područje Didaktike prikazano je kroz sedam poglavlja: Opća didaktička pitanja, Kurikulum, Cilj i zadaci odgojno-obrazovnog procesa, Struktuta odgojno-obrazovnog procesa, Oblici i strategije, Ekologija i mediji i Komunikacija i klima. Treće područje obuhvaća članke vezane uz filozofiju i religiju, dok je četvrto područje izdvojeno kao psihologija. Peto je područje „Metodike“, sastoji se od sedam poglavlja: Društvene znanosti, Prirodne znanosti, Jezik i književnost, Informatologija i knjižničarstvo, Scenska i filmska umjetnost, Glazbena i likovna umjetnost, Kineziologija i tjelesno-zdravstvena kultura. Zbog opsega radova i posebnih logičkih cjelina kod nekih poglavlja išli smo u daljnju konkretizaciju. Kao ilustraciju navodimo poglavlje: „Jezik i književnost“ koje smo dalje konkretizirali na: Hrvatski jezik, Strani jezici, Književnost, Medijska kultura, a umutar Medijske kulture smo otvorili dvije nove podkategorije: Dječji časopisi i Pedagoški časopisi. Detaljnija konkretizacija vidljiva je u sadržaju. Izbor dijelova, područja i poglavlja napravljen je na temelju uobičajene pedagogijske klasifikacije, kao i Univerzalne decimalne klasifikacije (UDK) nakon što je 1986. godine uvedena u časopis. Članke koje nismo uspjeli uvrstiti niti u jednu predviđenu kategoriju izdvojili smo u posebno šesto područje pod nazivom „Nerazvrstani članci“. Pod prilozima se misli na različite informacije i obavijesti iz kulturnog i prosvjetnog života. Prilozi su razvrstani u četiri područja: Ocjene i prikazi, Vijesti iz društvenog i prosvjetnog života, Književni prilozi i proslave i Poruke Uredništva. Pored navedenoga, ova znastvena monografija sadrži i Kazalo autora članaka i Kazalo autora priloga. Potrebne informacije iz ove Bibliografije korisnici mogu tražiti na temelju Sadržaja prema dijelovima, područjima, poglavljima i podpoglavljima. Informacije je moguće tražiti i pomoću autorskog kataloga članaka i priloga. Uz svakog autora nalaze se svi redni brojevi njegovih članaka i priloga i na taj način je vrlo brzo moguće doći do potrebne informacije. Ovom Bibliografijom Život i škola dobit će zaokruženu i cjelovitu bibliografiju za razdoblje između 1952. i 2017. godine (uzimajući u obzir izdanu Bibliografiju 1952. -1981.), što će biti od velike praktične koristi širokom krugu kulturnih i prosvjetnih djelatnika kao i studentima. |
Keywords (croatian) | |
Language | croatian |
Publication type | Authored book-Scientific book-Scientific monograph |
Publication status | Published |
Peer review | Peer review - domestic |
Publication version | Published version |
Pages | 190 |
ISBN | 978-953-6965-89-2 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:141:475978 |
Printed book publication date | 2019-12 |
Document URL | https://www.bib.irb.hr/1034524 |
Type of resource | Text |
Publisher | Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku |
Publishing place | Osijek |
Access conditions | Open access |
Created on | 2020-06-26 07:11:51 |