Title Utjecaj reklama na izražavanje učenika mlađe školske dobi
Title (english) Influence of advertising on language of early primary students
Author Martina Milašević
Mentor Emina Berbić Kolar (mentor)
Committee member Marija Sablić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Vjekoslav Galzina (član povjerenstva)
Granter Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Education Osijek
Defense date and country 2015-09-24, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Philology
Abstract Rad se bavi istraživanjem utjecaja reklama na izražavanje učenika mlađe školske dobi. Na izražavanje učenika i usvajanje jezika utječe puno vanjskih i unutarnjih čimbenika. Djeca uče imitiranjem, kako dobrih, a tako i loših primjera. Mediji su u današnje vrijeme sveprisutniji u životu djece. Bilo u tisku, bilo na radiju, na internetu ili na televiziji, u medijima će se djeca susresti s reklamama. Reklama je obavijest kojom se nešto pokazuje na najbolji mogući način kako bi se privukao što je veći mogući broj kupaca. Česte su u reklamama pjesničke figure, rime, stliska izražajna sredstva, (kvazi)znanstveni izrazi te kolokvijalni izrazi, dijalektalni jezik i pokraćena imena koji odaju dojam spontanosti i jednostavnosti. Brojne su jezične pogrješke koje se mogu čuti u reklamama. Kako na učeničko izražavanje utječu i pozitivni i negativni primjeri, u radu je istraženo na koji način utječu reklame na izražavanje učenika. Pretpostavka je da reklame utječu na izražavanje učenika. Osim toga, pretpostavka je kako reklame imaju utjecaj na motivaciju učenika. Istraživanje je obuhvatilo učenike od prvog do četvrtog razreda iz dvije područne škole. Istraživanje je također obuhvatilo četrdeset učitelja i budućih učitelja iz gradskih i seoskih škola. Pri istraživanju su korištene evaluacije učenika, snimani nastavni sat te anketa za učitelje. Rezultati ovog istraživanja pokazuju kako reklame imaju utjecaja na motivaciju i izražavanje učenika. Učitelji su toga svjesni, no njihova se mišljenja o reklami u nastavi razlikuju. Neki smatraju kako je nužno reklame obraditi kao zasebnu nastavnu temu budući da su dio svakodnevnice i imaju velik utjecaj na učeničko mišljenje, interes i izražavanje. Neki smatraju kako je dovoljno otkloniti jezične pogrješke i negativan odgojni utjecaj reklama kroz postojeće nastavne teme. Neki smatraju kako reklamama uopće nije mjesto u školi. Sve što učenici mlađe školske dobi čuju, bilo dobro ili loše, čini jezičnu kupku. Tu jezičnu kupku čine i reklame. Škola je, uz roditelje, najodgovornija za djetetov odgoj i obrazovanje. Prema tome, bitno je razbistriti jezičnu kupku u koju su učenici uronjeni.
Abstract (english) This paper deals with the research the impact of advertising on the expression of the younger students. Many external and internal factors affect on the expression of students and language acquisition. Media is used by children more often nowadays. In the media, in print, on radio, on the Internet, on television, children can see advertisements. Advertising is a notification that something shows in the best possible way in order to attract the highest possible number of customers. People hear the poetic figure, rhyme, stylistic means of expression, pseudo-science expressions, colloquial expressions, dialects and abbreviated names in advertisements. It gives the impression of spontaneity and simplicity. Linguistic errors can often be heard in advertisements. Numerous of positive and negative examples affect on students' expression. That is the main reason for this research. There is a hypothesis that advertisements affect the expression of students. There is also a hypothesis that advertisements affect the motivation of students. This research has included students from first to fourth grade in two rural district primary schools. To continue, this research has included forty teachers and future teachers that teach in rural and urban primary schools. Evaluation of students, filmed lesson and teacher polls were used in the research. Research results show that advertising have an impact on motivation and expressing students. Teachers are aware of the impact of advertising. Despite that, they have different opinions about advertising in teaching. Some of them believe that it is necessary advertising process as a separate teaching unit since they are part of everyday life and have a great impact on the students' opinion, interest and expression. Some of them believe that it is enough to remove linguistic mistakes and negative educational impact through existing educational topics. Some of them believe that advertisements do not belong in school at all. Language bath is made of everything that younger students hear, either good or bad. Language bath is made from advertisements also. School and parents are most responsible for the child's education. Therefore, it is important to clear up the language bath in which students are immersed.
Keywords
izražavanje
reklame
učenici mlađe školske dobi
Keywords (english)
expressing
advertising
younger students
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:141:818660
Study programme Title: Integrated undergraduate and graduate university Class Teacher Studies Study programme type: university Study level: integrated undergraduate and graduate Academic / professional title: magistar/magistra primarnog obrazovanja (magistar/magistra primarnog obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2020-02-14 17:45:47