Sažetak | Završni rad bavi se temom kreativnih jezičnih igara. Kreativnost je sposobnost osmišljavanja nečega jedinstvenog, novog, originalnog te zanimljivog. Pojam igre usko je povezan s pojmom dijete jer se dijete od rođenja igra, prema ponekad nije niti svjesno igre, učenja, novih spoznaja i vještina. Igra je spontana, maštovita, zanimljiva, djeci prihvatljiva, te pomaže njihovom cjelokupnom razvoju. Igra u dječjem vrtiću može biti organizirana ili slobodna. Organizirana igra odvija se za vrijeme aktivnosti u dječjem vrtiću, najčešće se planirana od strane odgojitelja koji priprema poticaje za provođenje iste. Slobodna igra ima značajnu ulogu u razvoju djeteta, u dječjem se vrtiću odvija za vrijeme slobodnog vremena, najčešće u vremenu između planiranih aktivnosti i ručka. Dijete je u stanju osmisliti igru o bilo čemu čega se dosjeti. Jezične igre također se provode sa djecom od najranije dobi, a to započinju roditelji. To su igre koje za cilj imaju razvijanje govora, komunikacije, čitanja, pisanja i sl. U dječjem vrtiću za jezične igre odgovoran je odgojitelj, koji treba biti osviješten važnosti istoga, te ih osmišljavati i provoditi kada god je to moguće. One se mogu vrlo lako izraditi na različite teme te na taj način biti prikladne za različite namjere. One trebaju biti poticajne, dijete privući same po sebi da svojim izgledom trebaju djeci pokazivati jasnu namjenu. Mogu se mijenjati s obzirom na dječju dob, kako bi bile dostupne svoj djeci. U promicanju važnosti kreativnih jezičnih igara, važno je osvijestiti i dijete i roditelje i odgojitelje o njihovoj ulozi i načinu na koji utječu na dijete. |
Sažetak (engleski) | This paper deals with the topic of creative language games. Creativity is the ability to design something unique, new, original and interesting. The concept of play is closely related to the concept of child, because a child has been playing since birth, although sometimes he is not even aware of play, learning, new knowledge and skills. The game is spontaneous, imaginative, interesting, acceptable to children, and through play they develop as a whole. Play in kindergarten can be organized or free. Organized play takes place during activities in kindergarten, most often it is planned by the teacher who prepares incentives for its implementation. Free play plays a significant role in a child's development, in kindergarten it takes place during free time, most often in the time between planned activities and lunch. A child is able to create a game about anything he can think of. Language games are also played with children from an early age, and this is started by parents in the children's parental home. These are games that aim to develop speech, communication, reading, writing, etc. in kindergarten, the teacher is responsible for language games, who should be aware of the importance of the same, and design and implement them with the children whenever possible. They can be very easily created on different topics and thus be suitable for different purposes. They should be stimulating for children, attract children by themselves, and should show children a clear purpose with their appearance. They can be changed according to the children's age, so that they are accessible to all children. In promoting the importance of creative language games, it is important to make both the child and the parents and educators aware of their role and the way they influence the child. |