Sažetak | Ovaj završni rad bavi se temom bajki i utjecaja čitanja bajki na djecu. Bajke su vrsta književnoga djela koje karakteriziraju čudesni likovi, radnje, situacije, a u kojima dobro uvijek pobjeđuje zlo, ljubav pobjeđuje mržnju, iracionalne su i nadnaravne. U bajkama je moguće sve, a gotovo se sve bajke sastoje od istih dijelova, a to su uvod, zaplet, uspon, vrhunac, obrat te rasplet situacije na kraju. Bajka je primjerena djeci, ali mora biti pomno odabrana u skladu sa dječjom dobi kako bi njezin utjecaj bio pozitivan i učinkovit. Bajke omogućavaju djeci da se rasterete, poistovjete, razvijaju empatiju i promišljaju o njoj, događajima i situacijama te im se pomoću bajke pruža mogućnost da se riješe vlastitih problema i strahova, a taj se postupak naziva biblioterapija. U planiranju odgojno-obrazovnih aktivnosti u dječjem vrtiću odgojitelji moraju izabrati primjerenu bajku te u cijeloj sobi dnevnoga boravka omogućiti djeci da se nakon pročitane bajke mogu izraziti o toj temi na različite načine. U ovome radu koji za cilj ima istražiti potiču li bajke kod djece motivaciju za čitanjem, analiziranjem stručne literature došlo je do saznanja kako bajke na djecu utječu pozitivno i negativno, s tim da je veći postotak pozitivnoga utjecaja, ali je važno kvalitetno čitati, pričati i osmisliti aktivnosti vezane za bajke koje su primjerene djeci i koje im se nude. Čitanjem bajki djeci kod djece se razvija govor, slušne sposobnosti, mašta, kreativnost, motorika, koncentracija, sposobnost zaključivanja i donošenja odluka, rješavanje problema, opisivanje svijeta te se djeca oslobađaju od straha i negativnih emocija. Djeci je potrebno čitati bajke i o tome je važno osvijestiti odrasle koji toj djeci moraju biti uzor i koji djeci moraju i mogu omogućiti da im se čita jer će u konačnici to postati djeca koja čitaju. |
Sažetak (engleski) | This final paper deals with the topic of fairy tales and the influence of reading fairy tales on children. Fairy tales are a type of literary work characterized by miraculous characters, actions, situations, in which good always wins over evil, love wins over hate, they are irrational and supernatural. Everything is possible in fairy tales, and almost all fairy tales consist of the same parts, which are the introduction, the plot, the rise, the climax, the twist and the denouement of the situation at the end. A fairy tale is appropriate for children, but it must be carefully selected in accordance with the children's age in order for its influence to be positive and effective. Fairy tales enable children to relieve themselves, identify, develop empathy and reflect on it, events and situations, and with the help of fairy tales they are given the opportunity to get rid of their own problems and fears, and this procedure is called bibliotherapy. When planning educational activities in kindergarten, educators must choose an appropriate fairy tale and in the entire living room, enable children to express themselves about the topic in different ways after reading the fairy tale. In this paper, which aims to investigate whether fairy tales stimulate children's motivation to read, by analyzing professional literature, it was found out that fairy tales have a positive and negative effect on children, with a higher percentage of positive influence, but it is important to read, talk and devise activities related to fairy tales that are appropriate for children and that are offered to them. Reading fairy tales to children develops speech, auditory skills, imagination, creativity, motor skills, concentration, the ability to reason and make decisions, solve problems, describe the world, and children are freed from fear and negative emotions. Children need to read fairy tales, and it is important to make adults aware of this, who must be role models for these children and who must and can allow children to be read to, because ultimately they will become children who read. |