Sažetak | U današnjemu se međunarodnom kontekstu intenzivno raspravlja o neformalnom obrazovanju i njegovoj važnosti u okviru cjeloživotnog učenja. U diplomskome se radu pregledom dostupne znanstvene i stručne, međunarodne i domaće literature, detaljno opisuje važnost izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja, kao i formalnih i neformalnih oblika učenja. Promjenjivost životnih uvjeta i složenost današnje stvarnosti ishodili su opadanjem motivacije i koncentracije učenika unutar odgojno-obrazovnih institucija, stoga se provedba izvaninstitucionalne nastave kroz aktivnosti pomoću konja može smatrati pogodnim rješenjem. Uz povezanost s kurikulumom i pratećim nastavnim sadržajem, izvaninstitucionalne se aktivnosti mogu provesti u udrugama za intervencije pomoću konja, u obliku terenske nastave, volonterskih programa te izvannastavnih ili izvanškolskih aktivnosti. Ovaj diplomski rad ističe višestruke prednosti intervencija uz pomoć konja i njihov pozitivan utjecaj na različita područja razvoja, pri čemu uspješnost provedbe ovisi o učinkovitosti, kreativnosti i stručnosti učitelja. Detaljnim pregledom relevantne literature opisane su mogućnosti, izazovi i potencijalna ograničenja aktivnosti i terapija pomoću konja u izvaninstitucionalnome odgoju i obrazovanju. Konj se u ovom procesu smatra ravnopravnim partnerom čiji je doprinos neprocjenjiv. Primjer volonterskoga programa u udrugama koje se bave intervencijama pomoću konja, može se promatrati kao oblik neformalnog obrazovanja koji integrira odgojno-obrazovne aktivnosti s pružanjem pomoći u zajednici. Učenici dobrovoljno ulažu svoje slobodno vrijeme u osobni i socijalni razvoj, razvijajući nove vještine izvan tradicionalnoga sustava obrazovanja, ispunjavajući društveno korisne zadatke, ali i uvažavajući potrebe neizostavnoga dijela suvremenog društva. Socijalna uključenost učenika s teškoćama često je otežana, što može dovesti do osjećaja odbacivanja unutar zajednice. Uz pomoć konja, učenici razredne nastave, suradnjom učitelja, roditelja i podrškom vršnjaka zadovoljavaju svoju potrebu za pripadanjem, postižu bolje odgojno-obrazovne rezultate, stječu veće samopouzdanje te razvijaju ljubav i povezanost prema zajednici u kojoj odrastaju. |
Sažetak (engleski) | In the contemporary international context, there is intense discussion about non-formal education and its importance within the framework of lifelong learning. This master's thesis conducts a comprehensive review of available scientific and professional, international and domestic literature, detailing the importance of non-institutional education, as well as formal and informal forms of learning. The changing life conditions and complexity of today's reality have resulted in a decline in motivation and concentration among students within educational institutions. Consequently, the implementation of non-institutional education through equine- assisted activities can be regarded as an appropriate solution. In conjunction with the curriculum and related teaching content, non-institutional activities can be conducted within organizations that facilitate equine-assisted interventions, taking the form of field trips, volunteer programs, or extracurricular activities. This thesis emphasizes the multiple advantages of equine-assisted interventions and their positive impact on various developmental areas, with the success of implementation reliant on the efficacy, creativity, and expertise of teachers. Through a thorough review of relevant literature, the possibilities, challenges, and limitations of equine-assisted activities and therapies in non-institutional education are described. In this context, the horse is considered an equal partner whose contribution is invaluable. An example of a volunteer program within organizations that provide equine interventions can be seen as a form of non-formal education that integrates educational activities with community service. Students voluntarily dedicate their free time to personal and social development, acquiring new skills beyond the traditional educational framework, fulfilling socially beneficial tasks, while also addressing the needs of an essential aspect of contemporary society. Social inclusion for students with disabilities is often hindered, which can lead to feelings of rejection within the community. With the help of horses, elementary school students, in collaboration with teachers, parents, and peer support, fulfill their need for belonging, achieve better educational outcomes, gain greater self-confidence, and cultivate love and connection to the community in which they grow up. |