Naslov | Dijagnostički i terapeutski potencijal crteža u razrednoj nastavi |
Autor | Ana Oršolić |
Voditelj/Mentor | Jelena Kovačević (mentor)
|
Sažetak rada | Crtačke su aktivnosti neizravno sredstvo ispitivanja koje ispitaniku omogućuje da projicira svoje osjećaje i uvjerenja. Na taj način, učitelji u nastavi mogu lakše doprijeti do učenika koji imaju poteškoća u socijalnim interakcijama i teže se verbalno izražavaju. Sve to omogućuje pravilniji odabir odgovarajućih odgojnih metoda i pristupa kako nastavi, tako i samom djetetu i razrednoj skupini. Prakticiranje crtanja kroz igru s ciljem provođenja različitih razvojnih i odgojno-obrazovnih programa doprinosi uspostavljanju odnosa s djecom, interpretaciju dječjeg ponašanja, kao pomoć u specifičnim životnim situacijama te u cilju poticanja cjelokupnog psihofizičkog razvoja. Cilj ovoga istraživanja bio je prikazati različite primjene crteža u odgojne, obrazovne, dijagnostičke i terapijske svrhe. Metodom crtačkog izazova stvoren je materijal za analizu emocionalnog aspekta ličnosti te djetetove unutrašnje psihološke stvarnosti i subjektivnog iskustva osobe koja stvara crtež. U prijašnjim istraživanjima je dokazano kako se kroz likovno izražavanje može promatrati te poticati perceptivni, senzorni i motorički razvoj djeteta dok se ovo istraživanje provodilo pomoću različitih svakodnevnih uputa, tema kako bi se izbjegle poteškoće direktnog ispitivanja, polazeći od pretpostavke da se ljudi slobodnije izražavaju neizravno, bili toga svjesni ili ne. |
Ključne riječi | Crtež dijagnoza likovno izražavanje obrazovanje odgoj terapija |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | Diagnostic and therapeutic potential of drawings in lower primary school |
Povjerenstvo za obranu | Valentina Majdenić (predsjednik povjerenstva) Jelena Kovačević (član povjerenstva) Željka Flegar (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti |
Mjesto | Osijek |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | UMJETNIČKO PODRUČJE Interdisciplinarno umjetničko polje
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | integrirani preddiplomski i diplomski |
Naziv studijskog programa | Učiteljski studij |
Akademski / stručni naziv | magistar/magistra primarnog obrazovanja |
Kratica akademskog / stručnog naziva | Mag.prim.educ. |
Vrsta rada | diplomski rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-06-30 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | Drawing activities serve as indirect method of examination which allows the subjects to express their feelings and beliefs. For this reason, teachers can reach out to the students with social difficulties and choose proper method of instruction, convenient approach to the child and the class. Combination of drawing and playing, which goal is to teach different education programs, affects teacher’s relationship with children, enables interpretation of children’s behavior, serves to help in certain situations and encourages whole child development.The purpose of this study is to describe different applications of drawing in education, diagnostics and therapy, but also to identify emotional aspect of a child, child's inner reality and subjective experience of a person by drawing. Studies have shown that children develop perception, sensory and motor skills by doing visual arts. This study was conducted by giving simple instructions to avoid complex direct questioning, assuming that people speak freely when they aren't under the pressure of examination, whether they are aware of it or not. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | Drawing Diagnosis Artistic Expression Education Therapy |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad u otvorenom pristupu |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:141:158829 |
Pohranio | Nikolina Milanović |