Naslov (hrvatski) | Povijesni pregled vođenja i upravljanja u hrvatskom školstvu i školama |
Autor | Emerik Munjiza |
Autor | Snježana Dubovicki |
Autorova ustanova | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija |
Sažetak (hrvatski) | U uvjetima kontinuiranih promjena koje su prisutne u društvenim, socijalnim, kulturnim, političkim, globalnim, nacionalnim, tehnološkim, znanstvenim i osobnim odrednicama, škola i školstvo zauzimaju posebno mjesto. Promjene u školi i školstvu ogledaju se kroz prizmu svih navedenih događanja. Navedene se promjene danas u društvu različito interpretiraju u kontekstu škole, a obrazovanju se ponekad daju nadnaravna svojstva, smatrajući ga panacejom za sve. No, znamo da tomu nije tako. Također, vodeći se svjetskim primjerima proučavanja i istraživaja povijesnih fenomena, pomažemo si u planiraju novih izazova. Poučeni poviješću, stvaramo preduvjete za unapređenje i rast svega onoga što se kroz povijest pokazalo manjkavim. Ova znanstvena monografija se bavi poviješću hrvatskoga školstva i pedagogije iz konteksta vođenja i upravljanja. S obzirom na različita povijesna razdoblja, koristili su se različiti termini: upravljanje, rukovođenje i nadzor. S obzirom na različite teritorijalno-političko-društvene prilike problematika upravljanja, rukovođenja i nadzora nad radom školstva i škola prikazana je u vrijeme Austrijskog Carstva i Austro-Ugarske Monarhije, od Općeg školskog reda 1774. godine do završetka Prvog svjetskog rata i propasti Austro-Ugarske Monarhije, između dvaju svjetskih ratova u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca, odnosno Kraljevini Jugoslaviji ; u Socijalističkoj Republici Hrvatskoj te u suvremenoj Republici Hrvatskoj. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Autorska knjiga-Znanstvena knjiga-Znanstvena monografija |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - domaća recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Broj stranica | 248 |
ISBN | 978-953-8371-06-6 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:141:256372 |
Datum objave tiskanog izdanja | 2022-08 |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti |
Mjesto izdavanja | Osijek |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Datum i vrijeme pohrane | 2022-09-08 06:25:23 |