Naslov Higijensko-sanitarne mjere u predškolskim ustanovama
Autor Sonia Koprivnjak
Mentor Irella Bogut (mentor)
Mentor Željko Popović (sumentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek
Datum i država obrane 2016, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita Medicina rada i športa
Sažetak Završni rad izrađen je na Katedri za prirodoslovlje iz kolegija Ekološki odgoj u dječjem vrtiću pod vodstvom mentora izv.prof.dr.sc. Irelle Bogut i mr.sc. Željka Popovića, profesora visoke škole. Ovaj rad se osvrnuo na mišljenje odgojitelja o higijenskim i sanitarnim mjerama u prostorijama vrtića, kao i mišljenje o kvaliteti i provedbi higijene kod djece koja pohađaju vrtić pomoću stručne literature i ankete sa stručnim osobama - odgojiteljima koji sudjeluju u samom postupku. Zdravstveno
... Više prosvjećivanje i zdravstveni odgoj pomažu razvoju sustava vrijednosti kako kod mladih, tako i kod odraslih osoba, a zdravstveni odgoj zaposlenih jednako je važan kao i odgoj roditelja, djece, stručnih suradnika i drugih tijela. Vrlo je važno da odgojno obrazovne ustanove pruže sve potrebne uvjete za razvijanje pravilnih higijenskih navika, a tog mišljenja je čak 75% , odnosno 24 odgojiteljica, koje smatraju da vrtić pruža sve uvjete i dovoljno materijala u kojem mogu kvalitetno podučavati djecu i poticati ih na razvijanje higijenskih navika. Osnovne zadaće zdravstvene skrbi u razdoblju djeteta predškolske dobi su praćenje rasta i razvoja, zdravstvenog stanja te rizika i uvjeta života djeteta, a kako bi dijete usvojilo higijenske navike, potrebno je sistematski provoditi zdravstveni odgoj koji obuhvaća zdrave odnose prema djetetu, edukaciji o njezi i prehrani djeteta, kao i o sprječavanju nesreća. Samo onda kada se predškolske ustanove iskorištavaju tako da zadovolje sve odgojne i higijenske zahtjeve, može se pravilno utjecati na razvoj djeteta, u kojoj aktivnu i važnu ulogu ima odgojiteljica, a da uspješno obavljaju svoju ulogu potvrdili su rezultati ankete, gdje čak 90% ispitanih odgojiteljica smatra da su zdravstveno prosvjećene te da djecu potiču na razvijanje osnovnih higijenskih navika. Mjesto gdje djeca provode većinu svog vremena je soba dječjeg boravka, pa je upravo zbog toga važno da se prostorija u kojoj djeca provode najviše vremena održava čistom i higijenski ispravnom, a upravo to se i potvrdilo prema rezultatima ankete prema kojoj 75% , odnosno 24 odgojiteljica u prosjeku svakih sat vremena prozračuju sobu dnevnog boravka. S obzirom da je djetinjstvo najpogodnije razdoblje za razvijanje higijenskih navika, važno je rano početi raditi s djecom, te ih postupno učiti osamostaljivanju, a sudeći po rezultatima istraživanja, odgojitelji na području Osijeka to vrlo dobro rade. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The final paper was made at the Department of Natural Science from the course of Environmental Education in kindergarten under the guidance of mentors Irella Bogut, Ph.D., Assoc.Prof. and Željko Popović, M.Sc.,College Prof. The paper referred to the opinion of educators on hygiene and sanitary measures in the kindergarten, as well as an opinion on the quality and implementation of hygiene of children attending kindergarten using professional literature and surveys with the experts -
... Više educators who participate in the process. Health education helps to develop a system of values among young people as well as in adults, and health education of employees is just as important as the education of parents, children, professionals and others. It is very important that educational institutions provide all the necessary conditions for the development of proper hygiene practices, and that opinion share 75% or 24 educators, who believe that the nursery is the perfect and sufficient material which may teach children and encourage them to develop hygiene habits. The basic tasks of health care in the period of a child of preschool age are monitoring growth and development, health status and risks and living conditions of the child and to the child adopted hygiene habits, it is necessary to systematically conduct health education that includes a healthy relationship to the child, education on care and nutrition child, as well as the prevention of accidents. Only when preschools exploited to meet all the educational and hygienic requirements, can be properly influence the child's development, in which the active and important role of the educator, and to successfully perform its role was confirmed by the survey results, where as much as 90% of the surveyed educators believes that the health enlightened and that children are encouraged to develop basic hygiene practices. A place where children spend most of their time is important that the room in which children spend the most time kept clean and hygienic, and this was confirmed according to the results of the survey according to which 75% or 24 educators on average. Since childhood is the most appropriate period to develop hygienic habits, it is important to start early to work with children, and they gradually learn to become independent, and judging by the results of the survey, teachers in the Osijek area very well work. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
osobna higijena
higijena predškolskog djeteta
sanitarne mjere
higijena u dječjem vrtiću
Ključne riječi (engleski)
personal hygiene
hygiene preschool child
sanitation
hygiene in kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:141:973785
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-18 10:07:25