Skip to main content
Početna
O repozitoriju
FOOZOS
Knjižnica FOOZOS
Kontakt
EN
HR
FOOZOS Repozitorij
Repozitorij Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Osijek
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Svih dokumenata
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Zatraži primjerak
dokumenta
 
diplomski rad
71
7
Utjecaj statusa ekoškole na ekološku osviještenost učenika
Anamarija Maler (2014)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Za citiranje koristite ovu mrežnu adresu:
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:141:801697
Podaci o radu
Naslov
Utjecaj statusa ekoškole na ekološku osviještenost učenika
Autor
Anamarija Maler
Voditelj/Mentor
Irella Bogut
(mentor)
Sažetak rada
Diplomski rad izrađen je iz kolegija Ekologija pod vodstvom mentorice izv. prof. dr. sc. Irelle Bogut i sumentora doc. dr. sc. Zvonimira Užarevića. Dijete od ranoga djetinjstva pokazuje interes za svoju okolinu te prva saznanja o svojoj okolini dobiva od roditelja. Opširnije informacije dobiva u predškolskom te u osnovnoškolskom obrazovanju. Pojedine škole osim klasičnoga izvođenja nastave i uvođenja ekoloških sadržaja u okviru pojedinačnih nastavnih predmeta pružaju veće mogućnosti za ekološko obrazovanje i pridaju više brige očuvanju okoliša te im je zbog toga dodijeljena povelja o statusu Međunarodne ekoškole te Zelena zastava. Svoj status obnavljaju svake dvije godine ako zadovoljavaju sve potrebne kriterije, ako to nije slučaj, škola može izgubiti status ekoškole. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati utjecaj statusa ekoškole na ekološku osviještenost učenika. U istraživanju je sudjelovala populacija od 25 učenika ekoškole u dobi od 9 i 10 godina te populacija od 22 učenika škole koja nema status ekoškole u dobi od 9 i 10 godina. Rezultati su pokazali da ne postoji povezanost između ekološke osviještenosti učenika i statusa ekoškole. Rezultati također pokazuju da je osnovna škola bez ekostatusa osuvremenila način izvođenja nastave te da se unutar klasičnih sadržaja uvodi više ekoloških sadržaja. Zaključak je da nastava dodatno obogaćena ekološkim sadržajima i aktivnostima može pozitivno utjecati na ekološku osviještenost učenika te da za takav pozitivan utjecaj škola ne mora nužno imati status ekoškole.
Ključne riječi
utjecaj
status
ekoškola
ekološka osviještenost
učenici
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Država obrane
Hrvatska
Znanstveno područje, polje, grana
PRIRODNE ZNANOSTI
Interdisciplinarne prirodne znanosti
Metodike nastavnih predmeta prirodnih znanosti
Vrsta studija
sveučilišni
Stupanj
integrirani preddiplomski i diplomski
Naziv studijskog programa
Učiteljski studij
Akademski / stručni naziv
magistar/magistra primarnog obrazovanja
Kratica akademskog / stručnog naziva
Mag.prim.educ.
Vrsta rada
diplomski rad
Jezik
hrvatski
Datum obrane
2014-10-07
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Thesis was made from the course Ecology under the guidance of supervisor associate professor Irella Bogut, PhD, and advisor assistant professorZvonimir Užarević, PhD. From its early childhood child displays interest for its environment. Child gets its first understandings of environment from parents. More detailed information about environment get passed on child in preschool care and elementary school. Particular schools beside regular schooling and introducing environmental contents to some classes are offering broader opportunities for ecological education. They also give more attention to environmental preservation hence they are awarded with charter of International ecoschool and Green flag. Their status is renewed every two years if they manage to comply with standards, if not, schools can lose their ecoschool status. Main goal oft his study was to investigate impact of ecoschool status on ecological consciousness of its students. Participants in this study were 25 ecoschool students, age 9 to 10, and 22 regular school students, age 9 to 10. Results showed no connection between ecological consciousness and ecoschool status. However, results showed that regular schools have modernized implementation of teachingin a wa ythat involves more ecological contents in its regular curriculum. Conclusion is that classes additionally enriched with ecological contents and activities can have positive impact on ecological consciousness of its students and that that positive impact is not exclusively result of ecoschool status.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)
influence
status
ecoschool
ecologicalconsciousness
students
Vrsta resursa
tekst
Prava pristupa
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja rada
URN:NBN
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:141:801697
Pohranio
Josipa Zetović