Pages

"Filmovi o profesoru Baltazaru u nastavi medijske kulture za djecu mlađe školske dobi
"Filmovi o profesoru Baltazaru u nastavi medijske kulture za djecu mlađe školske dobi
Tena Pejakušić
Ovaj diplomski rad usmjeren je na filmove o profesoru Baltazaru u nastavi medijske kulture. Ukratko govori o medijskoj kulturi te o svrsi, ciljevima i zadaćama nastave filma. Posebna pozornost posvećena je Zagrebačkoj školi crtanog filma, seriji o profesoru Baltazaru te Baltazaru kao najvećem hrvatskom brandu. Rad proučava estetiku i tehnike animacije upotrijebljene prilikom izrade serije te sadrži kratke analize pojedinih epizoda. Unutar ovog rada provedeno je istraživanje čiji je...
"Zelena pedagogija" u dječjem vrtiću
"Zelena pedagogija" u dječjem vrtiću
Valentina Marek
Održivi razvoj predstavlja proces prema postizanju ravnoteže između ekoloških, ekonomski i društvenih čimbenika sa ciljem zadovoljavanja potreba sadašnjih i budućih generacija. Jedino aktivni i osviješteni građani mogu pomoći u mijenjanju svijeta na bolje, a to najlakše postižemo odgojem i obrazovanjem. Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj predstavlja dug i težak proces čiji je cilj razvijanje kritičkog mišljenja i sposobnosti za odgovorno ponašanje. Jedna od sastavnica...
(Ne)prisutnost mitova kreativnosti kod učitelja razredne nastave
(Ne)prisutnost mitova kreativnosti kod učitelja razredne nastave
Iva Cindrić
Kreativnost je svakako poželjna osobina, no ona je i važan dio suvremene nastave. Suvremena nastava uči učenike razmišljati na drugačiji način, tražiti nove načine ka rješavanju problema ili zadatka te ih ohrabruje, oslobađa straha, potiče divergentno mišljenje i budi ugodne emocije. Za kreativnu nastavu nužan je i kreativan učitelj, ali isto tako i učitelj koji nije ograničen mitovima kreativnosti i koji ih prepoznaje. Cilj ovog rada bio je ispitati stavove učitelja...
Adolescentska književnost kao poticaj čitanja u mladih
Adolescentska književnost kao poticaj čitanja u mladih
Mirna Brlošić
Imajući na umu važnost razvijanja čitalačkih navika u mladosti, ovim pilot istraživanjem željelo se ispitati može li se nuđenjem adolescentske literature koja pripada korpusu književnosti za mlade potaknuti mlade na čitanje. Sudionici (Anketa1 – N=95, Anketa2 – N=104) su bili studenti Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti. Ankete su napravljene za potrebe ovog istraživanja. Prvo su ispitane navike čitanja. Dobiveni rezultati pokazali su kako sudionici koji su završili...
Agresivni sadržaji u medijima i djeca predškolske dobi
Agresivni sadržaji u medijima i djeca predškolske dobi
Ana Jelić
Mediji su sve više prisutni u našim životima. Djeca predškolske dobi slobodno vrijeme provode uz televiziju, mobitele i Internet i to im je postao glavni način zabave. Na taj način mediji manipuliraju djecom i njihovim osjećajima putem raznih reklama, crtanih filmova, glazbenih spotova i slično. U medijima je sve više prisutno destruktivno ponašanje poput agresije, nasilja, psovanja i djeci neprimjerenih sadržaja. Ovim radom objasnit će se što su mediji, koji su pozitivni i...
Agresivno ponašanje djece vrtićke dobi prema odgojiteljima
Agresivno ponašanje djece vrtićke dobi prema odgojiteljima
Dijana Trajanovski
Agresivno ponašanje djece predškolske dobi nad odraslima (posebice nad odgojiteljicama) nije često istraživana tema. Naime, agresija je bilo koje ponašanje koje nekoj drugoj osobi nanosi povredu ili uništava imovinu. Drugim riječima, agresivno ponašanje usmjereno je prema drugoj osobi s ciljem nanošenja fizičke ili psihičke štete za što se još uvijek vjeruje da djeca u dobi od tri do šest godina nisu sposobna. Agresivno ponašanje nad odgojiteljima, osobama koje sudjeluju u...
Agresivnost djece predškolske dobi
Agresivnost djece predškolske dobi
Anamarija Lončarić
Agresivnost je oblik destruktivnog ponašanja usmjeren na kažnjavanje ili povrjeđivanje drugih ili na uništavanje objekata. Može se prenositi učenjem po modelu, učenjem potkrjepljivanjem i slično. To znači da su za usvajanje obrazaca agresivnog ponašanja značajno važni postupci roditelja, odgojitelja i vršnjaka (Bilić, Buljan-Flander, Hrpka, 2012). Također, postoji i niz teorija koje su proučavale agresivnost (teorija nagona, bihevioralna teorija, biološko-fiziološke...
Agresivnost i prihvaćenost u skupini vršnjaka kod djece predškolske dobi
Agresivnost i prihvaćenost u skupini vršnjaka kod djece predškolske dobi
Ivana Sabljak
Agresivno ponašanje je svako ponašanje koje ima namjeru nanijeti štetu ljudima ili imovini. U predškolskoj dobi više je izražena namjerna i neprijateljska agresivnost koja se smanjuje s godinama. Razvijanjem prosocijalnih vještina u predškolskoj dobi, djeca postižu i veću prihvaćenost od strane vršnjaka. Cilj je ovog istraživanja ispitati kako djeca reagiraju u neutralnoj i potencijalno konfliktnoj situaciji s obzirom na razinu prihvaćenosti u skupini vršnjaka. U istraživanju...
Agresivnost kod predškolske djece
Agresivnost kod predškolske djece
Josip Herman
Agresivno ponašanje pripada grupi antisocijalnih ponašanja. Dijeli se prema obliku i funkciji. Prema obliku razlikujemo verbalnu i fizičku agresivnost, a prema funkciji instrumentalnu i neprijateljsku. U predškolskoj dobi, agresivnija djeca nisu nužno neprihvaćena u društvu. Kao mogući razlog, autori navode to da su agresivni ispadi vrlo česti, ali manje nasilni u toj dobi. Također, djeca nemaju veliki raspon načina rješavanja sukoba, stoga agresijom reagiraju na frustraciju. U...
Aktiviranje sjećanja kao poticaj za dječji likovni izraz
Aktiviranje sjećanja kao poticaj za dječji likovni izraz
Andrea Golubić
Cilj ovog završnog rada bio je ispitati na koji način aktiviranje sjećanja omogućuje ostvarenje dječjeg likovnog izraza, te u kojoj mjeri metoda razgovora u motivacijskom dijelu provedbe aktivnosti utječe na aktivaciju tog sjećanja. Istraživanje je provedeno u dva navrata u jednoj odgojnoj skupini. U prvom dijelu istraživanja djeca su usmjerena na likovno izražavanje zadanog motiva bez aktiviranja sjećanja uz pomoć metode razgovora. U drugom dijelu aktivirano im je sjećanje...
Aktivno slušanje glazbe i estetski odgoj učenika mlađe školske dobi
Aktivno slušanje glazbe i estetski odgoj učenika mlađe školske dobi
Tena Pasarić
Nastava glazbene kulture od školske godine 2006./07. odvija se prema otvorenom modelu, prema kojem je jedino obvezno nastavno područje slušanje i upoznavanje glazbe. Učitelji bi trebali aktivnim slušanjem glazbe približiti učenicima umjetničku glazbu te estetskim odgojem utjecati na glazbeni ukus i glazbene preferencije učenika. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje koje se odvijalo tijekom ožujka i travnja 2016. godine u OŠ „August Cesarec“ u Ivankovu, u prvim i...
Aktivnost djece u izvanvrtićkom kontekstu
Aktivnost djece u izvanvrtićkom kontekstu
Hana Per
Slobodno vrijeme je područje različitih aktivnosti s bogatim odgojno-obrazovnim potencijalom. Izvanvrtićke slobodne aktivnosti potiču dječji socijalni razvoj, omogućuju djeci prostor za vježbu i stjecanje novih vještina, te su djeci najčešće zabavne. U organiziranju slobodnih aktivnosti se nameće vrlo odgovorna, ali kreativna mogućnost organizacije, gdje roditelj, uglavnom voditelj slobodne aktivnosti prihvaća ulogu pedagoga, u zamjenu za djetetove odgojiteljice iz vrtića....

Pages